ℱfacebook

â‚®twitter

ℱfanfiction

â‚®tumblr

Follow | Dashboard
TITLE; my world my life...5/3/11
3/5/11 | 7:06 PM | 2 Like purple like me
hmm...ada apa ngan entry ku itu...?
aku pn nda tau...hahaha...ndada idea bha tu mau wat entry...ngee~
anyway aku ada ceritera sedih and ceritera gumbira mau kasi story ne...
mau tau mana dulu? sedih or gumbira?(ko tanya macamla ada org mau tau...ngok...)^^

kita mula ngan ceritera sedihlah dulu...
well...as usual it's mine...halo...halo...halo...(nyanyi lagu Lupin jap...hahaha)
ok...ok...serious....
sbnrnya mlm td...jeng...jeng...tgh mlm uda tu eh pagilah bha alang2...
aku yg lena diulit mimpi tetiba dikejutkn ngan suara pmpn berckp...
hah...jgn pkr bkn2 sbb suara tu cuma suara rumetku ja...haih...
ngan muka serius tahap karma dia beckp dlm hp...ala2 ejen 007 gitu...chewah!
bila dia nmpk aku terus dia cakap..."c Hafiz meninggal uda..."...
what?! aku tekebil2 tgk dia..."serius???" dia angguk...
walaupun aku x rapat ngan arwah aku tetap rasa kehilangannya...
yalah...dia pla ajar main petanq tu kan...
Innalillah...setiap yg hidup pasti akan mati...
rasa macam nda caya org yg kita nmpk sihat tiba2 pergi tanpa warning...
tapi itulah takdir yg ditentukn oleh ALLAH yg maha Esa...
kita yg hidup ni hanya mampu berdoa agar rohnya dicucuri rahmat...Al-Fatihah...
lalu pada jam3.47 aku ditinggalkan rumet ngan alasan mau p bilik kwnnya...
hah?! dia ckp kjap ja tp smpi jam5 lbh x gak blik2...
dan aku pun walaupun ngantuk tetap x dpt tido sbb AKU TAKUT!!!
seriously aku memang penakut...hahaha...
end of my sad story...

next...kita pegi kpd ceritera gumbira plak...jeng...jeng...
pagi td aku p senamrobik...
fuyoo...dlm dewan tu geng...kihkihkih
x rmi yg p so muatlah gak kami dlm tu...
jurulatih dia ngan anak2nya di atas pentas n kami kat bawah...
syok gak la....tapi yg x syoknya bila....
teda BAS!!!
maka naiklah empat dara pingitan tangga maut lagi maha maut itu...(chewah! dara pingitan...hahaha)
pas abis senamrobik tu aku,renie ngan mas plan p cp...
sbnrnya ndala p cp dulu tp p UA sbb c renie ni mengidam mau bljr keta mainan...
hahhaha...jan mrh ye renie...
pas p UA baru kami p cp...
singgah jap p wawasan antar duit jual nasi kuning ma brother in law...
baru p ambik duit...(gud news...gud news...elaun mkn dah masuk!!!)
pas ambik duit menujulah kaki ni mencari makanan...(lapar gila ne...)
kami p Pizza Hut wo...coz renie ckp ada menu yg murah so kami pn cubalah...
kami cuba sensasi delight...(really2 murah...)

pas mkn...kami jln2 cuci mata...
aku ni plan mau cari something for mandarin night...
sama ada aku mau beli heels or seluar...(seluar color grey)
tapi...punyalah susah mau cari seluar warna tu...
ada pn pattern dia nda lawa...
abis kdi baju d cp tu kami round the world...
sampai p ip pn x jumpa...

kat ip pla ada seluar warna brown tu aku berminat tapi x pasti ngam atau x ngan tudungku...
haih...
last2 aku p beli belt...hah ambik mu!
geram aku x jumpa apa yg ku cari...
tengah aku pilih2 belt ni pla c mas mau melaburkn sahamnya...
ish...ni g sorang...aku blm puas g memilih dia ckp p la byr...
50-50 ja hati aku kat belt tu...(harap cntk bila pki ngan bj mandarin nnt)
nasib baik bkn 10 out of 10...(lagu 2pm k...iklan kjap...^^)

setelah membeli-belah...blah! shuh! shuh!...
balikla kami ne tggu bas...
c mas masih g menahan rasa perutnya...(gara2 pizza kali...ngee~)
tggu punya tggu punya tggu...
adalah bas T.U.T...

dan berakhirlah ceriteraku pada kali ini...
i really had some fun with frenz...
yalah...sedih bha x dpt blik ne...sekurang2nya terubat gak sadness tu...wu...
nama ja tggl kat kinarut tp mcm tggl kat tawau ja rasanya...
lagi satu...
people only see outside of me that always smile and laugh...
but inside my heart they don't really know how i feel...
ceh! bedrama plak ko kat cni...hahaha(woi! sudahlah! p wat IT! )
anyway that's all...until then...assalam...annyeong...~~~


Old post | New post